پومیس چیست؟

پومیس ماده ای آتشفشانی می باشد که در اصل از مواد سیلیکاتی تشکیل گردیده است شکل ساختاری آن شیشه ای و متخلخل این محصول طبیعی حدود ۵۰۰کیلوگرم/متر مکعب می باشد و به دلیل وجود تخلخل عایق خوبی در مقابل حرارت بالا و صدا می باشد.در سایه این ویژگی پومیس عایق بسیار خوبی در زمستان های سرد و تابستان گرم بوده و در بخش عمران یکی از محصولات منحصر به فرد به شمار می آید.در کشورهای توسعه یافته از جمله (آلمان.فرانسه.آمریکا.ایتالیا.ژاپن و…)این محصول بسیار کاربرد داشته و مقدار رطوبت محیط را تنظیم نموده و دارای قابلیت طبیعی می باشد.

به دلیل این خصوصیت ویژه استفاده از پومیس روز به روز افزایش یافته و در حال توسعه می باشد.

در صورت استفاده از بلوکهای تاتلکس در سالنهای صنعتی و دامی نماسازی را می توان حذف و در ساختمان سازی نیز می توان با اجرای صحیح گچ و خاک داخل و سیمان کاری بیرون را حذف و یا به حداقل رسانید.

لازم به ذکر است کلیه بلوک های تاتلکس با خط تولید روز دنیا و در انواع دو وسه جداره با کیفیتی متمایز تولید و عرضه می گردد.

نتایج حاصل در ساختمان پس از استفاده بلوک سبک تاتلکس:

۱٫ساختمانی مقاوم در برابر زلزله

۲٫ساختمانی ارزان با بهره وری بیشتر

۳٫ساختمانی سریع الاحداث

۴٫ساختمانی مقاوم در برابر آتش سوزی

۵٫ساختمانی با فضای مفید بیشتر

۶٫ساختمانی با دیوارهای اندودکاری نازک

۷٫ساختمانی با تجهیزات برودتی و حرارتی کمتر

از مزایای بلوک سبک تاتلکس:

عایق صوت:تامین کننده الزامات مبحث ۱۸ مقررات ملی ساختمان

عایق حرارات:صرفه جویی در انرژی و تامین کننده الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان

مقاومت و استحکام بسیار بالا با توجه به فرآیند تولید به شکل اتوماتیک تمام بلوک ها یکسان تولید می شود وزن سبک کم کردن اثرات تخریبی زلزله

کارپذیری مطلوب نظیر سوراخکاری شیارزنی برش با اره فرز و کاهش پرت محصولات

سرعت در اجرا به جهت تو خالی و ته پر بودن و ابعاد منظم دارای سطح صاف و بدون نیاز به گچ و خاک دارای کام و زبانه تنوع در ابعاد با توجه به نگهداری بلوک در انبار سرپوشیده و بخار دهی مقاومت بلوک افزایش یافته است.